
Εικόνες ντροπής στη Θεσσαλία. Το σημείο θυμίζει τοπίο μετά από μεγα-σεισμό. Ερωτήματα από τον περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα.
Εικόνες που θυμίζουν τοπίο μετά από μεγα-σεισμό έρχονται από τη Θεσσαλία και συγκεκριμένα από το 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, λίγο πριν τη θέση «Μεταλλείο», στον υπό κατασκευή παραλιακό άξονα Ρακοπόταμος – Κεραμίδι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το larissanet.gr, το έδαφος κάτω από ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου -που θα συνδέει τα παράλια Λάρισας με το Πήλιο- υποχώρησε και μαζί του παρασύρθηκε στο κενό το ένα ρεύμα κυκλοφορίας δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής και μεγάλο προβληματισμό για την πορεία ενός πολύ μεγάλου έργου.
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια της κατάρρευσης.
Υπενθυμίζεται πως το έργο δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020 επί περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, υπολογίζονταν τότε ότι θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια, βρίσκεται σήμερα ήδη στο 6ο έτος και έχει προθεσμία περαίωσης, μετά από παράταση που είχε δοθεί πέρυσι τέτοια εποχή, την 30η Ιουλίου.
Όπως αναφέρει το τοπικό μέσο, η περιοχή είναι δύσκολη, με αρκετές κατολισθήσεις στο παρελθόν, που ακόμη και τώρα στα ολοκληρωμένα τμήματα του δρόμου είναι εμφανείς, με βράχια πεσμένα σε διάφορα σημεία του, με έντονες ρωγμές επί του οδοστρώματος και με την εικόνα των πλαγιών σε ορισμένα έργα αντιστήριξης να μην δίνουν καμία ιδιαίτερη αίσθηση ασφάλειας, αλλά αντιθέτως την πεποίθηση ότι η κατακρήμνιση αυτή του δρόμου μπορεί να συμβεί και σε άλλα τμήματά του.
Περιφερειάρχης Θεσσαλίας: «Οι όροι της μελέτης είναι για δασικό δρόμο κι όχι για επαρχιακό»
Μιλώντας για το ζήτημα το πρωί της Τρίτης (15/4), ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας δήλωσε στον ΣΚΑΪ πως ο εν λόγω δρόμος δημοπρατήθηκε το 2019 και η σύμβαση υπογράφτηκε στις 7/8 του 2020 με υποχρεωτική κατασκευή για 2 χρόνια, τα οποία έγιναν 4 χρόνια και τα οποία συνεχώς μετατίθεντο, γιατί δημιουργούνταν προβλήματα στον δρόμο.
«Γιατί δημιουργούνταν προβλήματα; Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε με τους περιβαλλοντικούς όρους, έκανε 10 χρόνια να εγκριθεί, από το 2007 μέχρι το 2016. Η μελέτη αυτή έλεγε “βελτίωση υφιστάμενου χωματόδρομου δασικής οδού που δεν εμπίπτει στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο των νομών”. Αντί αυτού, το 2019 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα έργο το οποίο ονομάστηκε “επαρχιακός δρόμος Ρακοποτάμου-Κεραμιδίου. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: αυτή η μελέτη η οποία πήρε περιβαλλοντικούς όρους σαν δασικός δρόμος, γιατί δεν τηρήθηκε; Οι όροι της είναι για δασικό δρόμο κι όχι για επαρχιακό», επισήμανε.
Τι είχε πει για το έργο στη Θεσσαλία ο Κώστας Αγοραστός
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σύμφωνα με ο ίδιο μέσο. Χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 12,10 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 6,6 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς Κεραμίδι και Καμάρι Μαγνησίας, προσεγγίζει τα όρια του Νομού Λάρισας, και καταλήγει στη περιοχή του Δήμου Αγιάς «Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού», δηλαδή στη διασταύρωση της οδού προς Σκλήθρο. Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας, καθώς είναι επίσης και Καταφύγιο Άγριας Ζωής και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.
Η δυσκολία του εγχειρήματος ήταν εξαρχής γνωστή, κάτι που είχε διαφανεί στις δηλώσεις, λίγο μετά τη δημοπράτηση, τον Ιανουάριο του 2020, του Κώστα Αγοραστού, ο οποίος τόνιζε τα εξής:
«Ο δρόμος Ρακοπόταμος – Κεραμίδι, ένα όνειρο πολλών, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στην εκπόνηση της μελέτης, στην έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. Πρόκειται για ένα έργο πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο, που επί χρόνια προσπαθούσαν να προχωρήσουν. Εμείς τα καταφέραμε, πήραμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και δίνουμε διέξοδο στο αδιέξοδο των κατοίκων και των παραθεριστών της περιοχής, δίνουμε πνοή και οξυγόνο ανάπτυξης. Συνδέουμε τους δυο νομούς, το Πήλιο με τον Κίσσαβο, τα παράλια της Μαγνησίας με τα παράλια της Λάρισας, συνδέουμε τις ανθρώπινες κοινότητες με ασφάλεια. Όποιος δει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου θα αντιληφθεί την μεγάλη δυσκολία του. Απαιτούνται διαμορφώσεις, έργα στήριξης, τεχνικά και περιβαλλοντικά έργα. Δεν θα το τολμούσε κανείς. Εμείς τολμήσαμε και ξεκινάμε την υλοποίηση σεβόμενοι το περιβάλλον και το φυσικό κάλλος της περιοχής».
Πηγή: ieidiseis.gr
Αγοραστός...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝουδαίοι...
Δημόσιο χρήμα...
Γίδια.