Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Μητσοτάκης: Ο ΟΣΕ θα εξελιχθεί σε νέα ΔΕΗ – Αναμέτρηση με το κακό παρελθόν

 Κυριάκος Μητσοτάκης


 

Το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ βρίσκεται στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου, με φόντο τα Τέμπη. Τα μηνύματα του πρωθυπουργού 


Για “αναμέτρηση με το κακό παρελθόν” και απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την εισήγηση του στο υπουργικό συμβούλιο, το οποίο έχει ως βασικό θέμα το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ.

Σκοπός του νομοσχεδίου, δήλωσε ο πρωθυπουργός είναι “να εξελιχθεί ΟΣΕ σε μία νέα ΔΕΗ”. Είπε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε τη ΔΕΗ το 2019 “πρακτικά χρεοκοπημένη και σήμερα είναι μία υγιής και δυναμική επιχείρηση”.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι: “Οι παρεμβάσεις που συζητάμε σήμερα είναι τολμηρές. Ένα πλαίσιο αυστηρό με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις και τις απολαβές των εργαζόμενων. Αλλά και με αποτελεσματική διοίκηση που θα αξιοποιήσει και στελέχη από τη διεθνή αγορά”.

Ξεκινώντας την εισήγηση του στο υπουργικό, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των σιδηροδρόμων της χώρας. “Δεν είναι μία διαδικασία που ξεκινά τώρα, αλλά είναι μία διαδικασία που επιταχύνεται”, τόνισε, σπεύδοντας να προλάβει τυχόν κριτική για καθυστερήσεις.

Το ETCS, η 717 και το railway.gov.gr

Αναφέρθηκε στην υπογραφή σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών των συμβάσεων για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών στη Θεσσαλία, που καταστράφηκαν από τον Daniel, λίγο αφότου είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717.

Σημείωσε ότι το έργο έχει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα 15 μηνών και στο τέλος του όλος ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει και αυτόματη πέδηση, εκτός από σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

Υπενθύμισε ότι το ETCS, που φρενάρει τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία το Σάββατο. Και δήλωσε ότι μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο το σύστημα θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία που κινείται στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη νέα μέθοδο για ακριβή γεωεντοπισμό τρένων σε πραγματικό χρόνο. Έκανε λόγο για μία πρόσθετη δικλείδα ασφάλειας, που θα αποκλείει τη σύγκρουση δύο τρένων. Γιατί, όπως είπε, ενώ τα συμβατικά GPS έχουν απόκλιση έως και 15 μέτρα, το νέο σύστημα θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. “Γρήγορα αυτή η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr θα έιναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες”, τόνισε ο πρωθυπουργός.

“Μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις, που έχουν ως κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα τρένα, δήλωσε.

Ψυχομετρικά τεστ στους εργαζόμενους στον ΟΣΕ

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι θα ενσωματώνει το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων ως προς τις υποδομές και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Σημείωσε επίσης ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ενισχύεται περαιτέρω.

“Μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται -με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού – και η βιντεοεπιτήρηση των κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών είπε επίσης ο πρωθυπουργός. “Ολες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων. Έτσι θα αξιολογείται πιο εύκολα η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων χειρίζονται κρίσιμες θέσεις”, πρόσθεσε.

Δήλωσε επίσης ότι η αξιολόγηση των εργαζόμενων στον ΟΣΕ θα γίνεται με πιο αυστηρά κριτήρια, με ψυχομετρικά τεστ και εκπαίδευση σε προσομοιωτές, όπως στην αεροπορία. Ανέφερε επιπλέον ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να επαναφέρει τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, που με βάση την εμπειρία του μπορεί να λάβει αποφάσεις για την ασφάλεια.

Προανήγγειλε δε ειδικές μονάδες επιθεωρητών για την τήρηση του γενικού κανονισμού κίνησης και σημείωσε ότι αυτό το όργανο θα εισηγείται και κυρώσεις εάν παραβιαστεί το πρωτόκολλο ασφαλείας.

“Οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών”

Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων”, δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Τόνισε ότι “συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων”.

Ο πρωθυπουργός έκανε επίσης λόγο για “ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο.” Αλλά τόνισε πως “είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.” 

Επισήμανε ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Ο κ.Μητσοτάκης έκλεισε λέγοντας ότι: “Ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Δήλωσε δε βέβαιος ότι: “Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».”

Πηγή: news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες,

Εκτιμούμε ιδιαίτερα τις απόψεις και τις σκέψεις σας. Σας ενθαρρύνουμε να συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις, με σχόλια που προάγουν την καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.

Για τη διασφάλιση ενός πολιτισμένου και φιλικού περιβάλλοντος, παρακαλούμε να αποφύγετε σχόλια που περιέχουν:

Υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο.
Προσωπικές επιθέσεις ή μειωτικούς χαρακτηρισμούς.

Περιεχόμενο που παραβιάζει τη δεοντολογία ή τους κανόνες ευγένειας.
Η συντακτική ομάδα διατηρεί το δικαίωμα να διαγράφει σχόλια που δεν συμμορφώνονται με τους παραπάνω κανόνες, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

Aridaia-gegonota.blogspot.com

(3)